Už aj Kaufland robí z ľudí klikajúcich panáčikov

5. februára 2022, Marcel Burkert, 3. Bratislavsko a Dúbravka Spoločnosť a politika

K-parčík dostanú len najusilovnejší klikači! A nestačí usilovne klikať deň čo deň každý týždeň, ani dva ! ale dní 40 ! Ak nebudete 40 dní poctivo robiť klik klik, K-parčík nedostanete !…

Aj v našej obci (v bratislavskej Dúbravke) vypukla klikacia mánia, ku ktorej burcuje aj samotný pán starosta. Za posledné roky je to už tretia takáto akcia…, do ktorej som sa, po každom, ako občan a aj ako miesnty poslanec, zapojiť odmietol.

PREČO? 

Sú veci, ktoré majú väčšiu hodnotu (aj keď nie vyčíslenú peniazmi) , ako to, čo môžeme dostať zadarmo,

alebo za tú cenu, že 40 dní za sebou budeme zo seba robiť hlasovacích klikacích panáčikov, aby sme sa zapojili do reklamy obchodného reťazca, ktorý nás za odmenu zaradí do súťaže o detské ihrisko, ktoré takýmto klikacím spôsobom, ak v klikaní uspeje, môže získať vaša obec (mesto, mestská časť).

A jednou z týchto vecí je dôstojnosť. Páči sa mi k tomu výrok blogera Ruda Pada: „Tento akože chudobný národ je posadnutý konzumom a za možnosť výhry si nechá hoci aj vŕtať v kolene.“ 

Manažmnet Kauflandu sa tvári, že mu v 1. rade ide o pomoc deťom… no na strane druhej je mu jedno, že jeho súťaž môže dopadnúť tak, že detské ihriská, na základe hlasov, môžu kľudne dostať také mestá, a teda tie deti, ktoré ich potrebujú najmenej, a naopak: tie mestá, kde je najväčší nedostatok detských ihrísk, tie môžu zostať nasucho, aj keď klikali poctivo…, ale niekto klikal ešte poctivejšie…

Stačí ak v inom meste, kde môže byť počet ihrísk, k počtu detí, hoci aj najvyšší na Slovensku, sa zadarí agitačka predstaviteľov danej samosprávy.

V každom prípade: pár miest môže bez námahy, bez hľadania možností ako ušetriť vo výdavkoch, aby bolo dosť aj na opravu, alebo budovanie detských ihrísk, dostane zadarmo nové ihrisko – lebo najpoctivejšie klikali po dobu 40 dní.

Čo na tom, že ihriská nakoniec nemusia dostať tie deti ktorým by sa najviac zišli? A je to nejaký problém?… Nie je, lebo najpodstatnejší je efekt skvelej akcie – reklamy trvajúcej „len“ 40 dní, v ktorej väčšina klikajúcich kliká nadarmo a poslúžia len ako užitoční…

Kauflandu sa zjavne postaviť detské ihriská dajme tomu v „hladových dolinách“ Slovenska, len tak, bez klikacejj akcie, neoplatí. Treba z čo najväčšieho počtu ľudí urobiť na takmmer mesiac a pol hlasovacích panáčikov, aby sa mu to vyplatilo. Všetkým dať pocit, že robia niečo pre správnu vec. Tak je to správne…, tak to má byť…

Som toho názoru, že užitočnejšie (ale pre Kaufland nevýhodnejšie) by bolo, ak by si tie peniažky Kaufland pekne nechal a investoval do podzemných parkovísk svojich obchodných domov, lebo tie pozemné, betónové, zaberajú množstvo zelene, po ktorej by možno inak mohli behať deti.

Mnohí ľudia, ktorí by radi podporili detské ihriská, ale nie takýmto spôsobom.

Obhajovať danú klikaciu mániu tým, že to je len hra, alebo porovnávať to so športkou…, alebo „jackpotom“…, obstojí len u tých, o ktorých sa zmienil Rudo Pado (viď vyššie).

Kto chce skutočne nezištne pomáhať a poskytovanou pomocou mu nejde aj, alebo v prvom rade o niečo iné, napr. o zviditeľňovanie sa, ten pomáha anonymne, resp. z poskytovanej pomoci nerobí K-divadielko, ani lidlácke Žihadielko – čo bolo 40 dňové divadielko takisto. Takýto človek, alebo podnikateľský subjekt pomôže tým, ktorí to najviac potrebujú. Ak by takým, ktorí to najviac potrebujú, pomohol svojou K akciou Kaufland, nech sa pritom hoci aj zviditeľní; veď je to podnikateľský subjekt. Ale toto zjavne tento prípad nie je. Tu môžu vyhrať aj tí, ktorí K parčík pre svoje deti a ľudí potrebujú najmenej. Bratislavské mestské časti, v porovnaní so samosprávami v tzv. hladových dolinách, sú na tom veľmi dobre.

A nemenej choré je to, ak napr. starosta MČ Bratislava – Dúbravka, a aj niektorí iní starostovia BA mestských častí, vediac, že ich mestské časti už K-parčík nevyhrajú, agitujú svojich obyvateľov, aby klikali v prospech susednej Devínskej Novej Vsi. Veď musíme si pomáhať… Pričom Devínska Nová Ves patrí medzi úplne najbohatšie samosrpávy na Slovensku; ak nie je úplne tou najbohatšou. Ťažko na to hľadať slová.

K-parčík & V jednote je sila!…