Nie, nevedia. Nikto ich to neučí. Minimálne na Slovensku nie.
A prečo by to vôbec aj mali žiaci a študenti vedieť, keď to nevedia ani naši ministri a minimálne náš štvornásobný ministerský predseda R Fico, podpredseda vlády R. Kaliňák, minister vnútra M. Šutaj-Eštok, minister zahraničných vecí J. Blanár, minister životného prostredia T. Taraba, či minister športu R. Huliak.
Problém je „len“ v tom, že oni túto zhubnú propagandu nepovažujú za propagandu, ale za oslobodzujúcu pravdu a jej šírenie za verejno-prospešnú činnosť.
A zvlášť preto by s tým malo niečo robiť aspoň naše ministerstvo školstva, ak už nie ministerstvo vnútra, resp. polícia a prokuratúra,
ktoré by úplne zjavné proruské konanie všetkých týchto ministrov malo skúmať z hľadiska naplnenia skutkových podstát trestných činov „Ohrozovanie mieru“ a „Podpory a propagácie skupín smerujúcich k potlačeniu základných práv a slobôd“.
A zvlášť preto by s tým malo niečo robiť aspoň naše ministerstvo školstva, ak už nie ministerstvo vnútra, resp. polícia a prokuratúra,
ktoré by úplne zjavné proruské konanie všetkých týchto ministrov malo skúmať z hľadiska naplnenia skutkových podstát trestných činov:
- „Ohrozovanie mieru“
- „Podpora a propagácia skupín smerujúcich k potlačeniu základných práv a slobôd“.
Veď minimálne toto všetko zahŕňa politika a činy súdruhov z Kremľa, ktorých činy naši vyššie uvedení ministri, a minimálne ich predseda Robert Fico, minimálne nepriamo schvaľuje, čím pácha ďalší trestný čin – „Schvaľovanie trestného činu“. Nehovoriac o trestných činoch v množnom čísle, ktoré na Ukrajine ruská armáda pácha denno-denne. Z toho sa nie je možné vykrútiť tým, že v jednom z desiatich prejavov ruskú agresiu odsúdim a vo zvyšných deviatich ju obhajujem, alebo ospravedlňujem.
A pritom už žiaci 5. ročníka ZŠ sa na hodinách dejepisu učia a majú vedieť rozprávať napr. o kultúrnych a politických pomeroch vo Francúzsku, Anglicku a v Nemeckom cisárstve, porovnať ich spoločné a rozdielne znaky, pohovoriť o priebehu storočnej vojny, veľkej listine slobôd, o význame činnosti Ota I. Veľkého, Viliama Dobyvateľa…
Ale to, čo sa ich bezprostredne dotýka, alebo čo bezprostredne ohrozuje ich krajinu, to sa žiaci našich základných a stredných škôl učiť zjavne nepotrebujú.
A keďže ruská anexia Krymu v 2014 žiaľ nikomu v civilizovanom svete špeciálne nevadila, tak ruská propaganda, kliesniaca cestu ruskej rozpínavosti, tým ešte posilnila, zvýšila svoj výkon. Ovocie sa dostavilo už po pár rokoch: V r. 2022 súdruhovia z Kremľa k Rusku pripojili ďalšie ukrajinské územia: Donecko, Luhansko, Cherson a Záporožie. Od r. 2022 sa Rusko zároveň snaží dobyť celú Ukrajinu a netají sa svojim snom, alebo plánom obnoviť nielen bývalý Sovietsky zväz, ale aj získať späť do svojej sféry vplyvu bývalé socialistické štáty Východnej Európy. A v prvom rade Slovensko a Maďarsko, keďže mysle Slovákov a Maďarov, vďaka veľmi výkonnej progresívnej ruskej propagande sú už takmer nadpolovičnou väčšinou na strane Ruska, na strane našich budúcich „osloboditeľov“, „osloboditeľov“ spod „jarma“ EÚ a NATO. Akonáhle sa to prehupne do krehkej väčšiny a z týchto štruktúr dobrovoľne vystúpime, alebo čo i len z NATO, alebo nás z neho opodstatnene vykopnú, svoj osud, minimálne na ďalšie desaťročia čoskoro na to dobrovoľne odovzdáme do rúk Moskvy a Moskvou vybraných slovenských politikov – kolaborantov s totálne zdeformovanými charaktermi, akými sú teraz: Fico, Danko, Eštok, Uhrík, Mazurek, Kotleba, Taraba atď. Zo Slovenska sa tak môže stať druhé Bielorusko s jeho totalitným proruským režimom. A to demokratickou cestou! Vydláždenou progresívnou ruskou propagandou.
Reálne to hrozí.
A čo s tým robí, alebo aspoň chce robiť náš minister školstva Tomáš Drucker? Iba rozpráva. Rozpráva o tom, že naša budúcnosť sedí v laviciach našich škôl podľa čoho súdim, že si asi veľmi dobre uvedomuje, že ak sa absolventi našich základných a stredných škôl nenaučia rozoznávať zločineckú ruskú propagandu a to, k čomu táto propaganda smeruje, čo je jej cieľom a čo už dosiahla, tak v dospelosti, už ako voliči, jej môžu veľmi ľahko uveriť. A potom už len hromadne voliť politických predstaviteľov a nositeľov tejto propagandy, čím sa naša demokracia dostane do veľkého ohrozenia. Demokratickou cestou tak môžeme dôjsťk ďalšej totalite. Po tej fašistickej, počas Slovenského štátu, a následne komunistickej.
Rád by som sa mýlil, ale tipujem, že Tomáš Drucker aj naďalej s tým plánuje robiť veľké NIČ. Možno „len“ preto, že si sám kladie otázku, čo by na to povedal jeho šéf – predseda vlády Robert Fico ak by sa na základe iniciatívy jeho ministra školstva žiaci našich základných a stredných škôl začali učiť ako rozoznávať zločineckú ruskú propagandu, ktorá už otrávila mysle, zatiaľ len státisícov Slovákov. Veď to by potom každý žiak už v ôsmom, alebo v 9. ročníku ZŠ mohol veľmi ľahko prísť na to, že Robert Fico je viac ruským agentom, bojujúcim takmer každou svojou vetou za ruské zločinecké záujmy, než predsedom vlády SR.
A ak by sa žiaci ešte začali učiť ako a podľa čoho je možné rozoznávať manipulačné triky a techniky manipulátorov na konkrétnych praktických príkladoch z politických diskusií a internetových statusov politikov, tak by mohli ľahko zistiť, že jedným z najväčších manipulátorov aký kedy na slovenskej politickej scéne vyvstal, je Matúš Šutaj-Eštok – stranícky šéf nášho ministra školstva.
Je to preto pre ministra školstva Tomáša Druckera síce pomerne náročné, konať v tomto smere vzdelávania, a tým zároveň nevyhnutne ísť proti svojim šéfom, ale ak mu naozaj záleží na zachovaní demokracie na Slovensku, začne vo vyššie naznačenom smere bezodkladne konať.
Verím, že Tomášovi Druckerovi netreba ozrejmovať, že nielen napadnutiu Ukrajiny zo strany Ruska, taktiež Mníchovskej zrade, napadnutiu Poľska v 1939 zo strany Nemecka a ZSSR pod vedením Ruska, ale aj vyhladzovaniu Židov otvárala a dláždila cestu „len“ „obyčajná“ propaganda.
Najsilnejšou obranou voči dezinformáciám a zhubným propagandám je spoločnosť, ktorá vie rozoznať dezinformácie a manipulácie. A kde inde by sa mali ľudia učiť ich rozoznávať ak nie na školách? Na dôchodku?
Výsledkom toho, že toto sa na Slovensku úplne zanedbáva, v podstate od vzniku samostatnej Slovenskej republiky v 1993, je, že nám od roku 2006 už 4 krát vládne politická strana politika, ktorý sa v priamych prenosoch a pred celým svetom klania masovému vrahovi z Moskvy (na ktorého je vydaný medzinárodný zatykač), strana politika, ktorý ospravedlňuje ruskú agresiu voči Ukrajine primitívnymi frázami ruskej propagandy a tým aj všetky zverstvá, ktoré ruská armáda na Ukrajine pácha. Len aby bol Putin spokojný.
Ale my nie sme spokojní! A tak prosím, alebo žiadam: začnite pán minister Tomáš Drucker v tomto smere konať, kým nie je neskoro!
A ak by niekto chcel namietať, že politika do škôl nepatrí!…, tak nech sa pozrie
na učebné osnovy napr. z dejepisu pre 9. ročník žiakov základných škôl. Vyberám aspoň pár v úvodzovkách „z nepolitických tém“, ktoré sa žiaci učia, ktoré majú ovládať a z ktorých vyberám aspoň pár vyložene politických:
– opísať diktatúru, ktorú nastolil Lenin, a v ktorej pokračoval Stalin.
– vysvetliť príčiny vzniku fašizmu v Nemecku
– uviesť dôvody vzniku diktatúr
– opísať situáciu v ČSR po vstupe Hitlera do nemeckej politiky
– uviesť podstatu mníchovskej dohody
– kriticky zhodnotiť postoj západných mocností voči ČSR
– objasniť, aké dôsledky mala pre Slovensko viedenská arbitráž
– uviesť príčiny vypuknutia 2. svetovej vojny a opísať priebeh 2. svetovej vojny
– rozpoznať nebezpečenstvo ideológií, ktoré hlásajú rasovú neznášanlivosť
– uviesť príčiny vzniku Slovenskej republiky (1939 – 1945)
– rozlíšiť autoritatívny režim od demokracie
– kriticky zhodnotiť postoj Nemecka voči Slovenskej republike
– pochopiť rozdelenie sveta na dva tábory
– vysvetliť pojem „studená vojna“ a „železná opona“
– uviesť príčiny vzniku dvoch mocenských blokov
– opísať proces sovietizácie.
– rozlíšiť život za železnou oponou
– porovnať politické systémy a ich vplyv na každodenný život
– dve tváre komunistickej totality na Slovensku
– vysvetliť príčiny narastania vplyvu komunistickej strany v štáte
– opísať kruté prenasledovanie skutočných či vymyslených odporcov režimu
– dokumentovať narastanie krízy a jej vyvrcholenie v „socializme s ľudskou tvárou“
– dokumentovať proces sovietizácie strednej a východnej Európy
– opísať spoluprácu západoeurópskych krajín a politikov, ktorí stáli na začiatku integrácie Európy
– opísať prejavy odporu východoeurópskych štátov proti komunistickej diktatúre
– charakterizovať rok 1968 a osobnosť A. Dubčeka
– charakterizovať normalizáciu a osobnosť G. Husáka
– zdôvodniť príčiny nespokojnosti a prejavy odporu voči režimu
– zdôvodniť podstatu Charty 77
– opísať disent
– uviesť význam sviečkovej manifestácie
– vysvetliť pád železnej opony a „nežnú revolúciu“
– vymenovať pozitíva a negatíva socializmu
– dokázať uviesť výhody a nevýhody vstupu Slovenska do NATO a EÚ a zhodnotiť prijatie eura
– analyzovať zmeny po 17.11.1989
– stručne opísať proces osamostatňovania sa Slovenska od ČSR.
Teba raz stretnú tie deti a potom ťa tvoje... ...
Zločinec si ty a tebe podobní To už vie aj... ...
A do kazajky a šup do Pinelky.. ...
Globálny konflikt môže začať iba Rusko. ŽIADEN... ...
Macko je trafený raz ale presne . Jemu nevadí... ...
Celá debata | RSS tejto debaty