Založ si blog

Chlieb a hry, cenzúra a hody & Vykrúcačky starostu BA – Dúbravka; časť: Cenzúra

samozrejme Dúbravských novín, ako najväčšieho dúbravského média.

Ide o 2. časť série 2 článkov. Prvá časť sa týkala hodov: https://marcelburkert.blog.pravda.sk/2021/10/31/hody-a-cenzura-ako-sa-vie-vykrucat-starosta-bratislavskej-dubravky-cast-hody/

Druhú časť začínam konštatovaním, že arogancia moci a alibizmus u starostu Mestskej časti Bratislava – Dúbravka, pána Martina Zaťoviča, naberajú na obrátkach. To, čo by ešte v roku 2015 hádam nikoho z Dúbravčanov ani len nenapadlo, sa žiaľ stáva realitou a stále výraznejšou; aj keď len pre tých, ktorí majú možnosť posudzovať určité veci našej samosprávy z bližšia, teda nielen na základe prvotných dojmov, z množstva vysadených tulipánov, stromčekov, novo vzniknutých parkov, rekonštrukcií, koncertov,  hodov…  a v neposlednom rade z cenzurovaných Dúbravských novín. Samozrejme, nestačí len zákulisné veci vidieť!, ale vyžaduje to súčasne aj používanie jednotného metra, resp. aspoň toho, ktorý používal napr. aj súčasný starosta na svojho predchodcu; na ktorého kritikou rozhodne nešetril.     

Pre väčšinu sympatizantov súčasného pána starostu ale používanie jednotného metra, ak ho majú použiť aj na neho, je dosť veľký problém, alebo dokonca nemožné. A ak k tým sympatizantom patríte, a chcete tvrdiť, že používať jednotný meter v jeho prípade problém nemáte, tak si vyskúšajte maličký test –  skúste si položiť otázku, ako by ste reagovali, ak by to, čo bude uvedené v tomto článku, „spáchal“ Ján Sandtner, teda predchodca súčasného starostu. A možno bude stačiť pripomenúť si, ako bol tento za cenzúru kritizovaný v podstate všetkými najvýznamnejšími komunálnymi dúbravskými politikmi; vrátane našich mestských poslancov.

 

Začíname:

 

Dňa 19.9.2021 som pánovi starostovi a šéfredaktorke Dúbravských novín (DN), teda jeho podriadenej (pracovníčke miestneho úradu), zaslal e-mailom nižšie uvedené 4 otázky. Za nimi v ďalšom texte nasledujú ich „odpovede“ a moje odignorované žiadosti:

 

MIESTNY POSLANEC MARCEL BURKERT:

Dobrý deň pani šéfredaktorka a pán starosta,

zodpovedať nižšie uvedené otázky, ak môžem, žiadam písomne (lebo co je psáno, to je dáno, a nikto sa potom z ničoho nemôže vykrútiť).

1.

Dovolím si tvrdiť, že v DN cenzúra je realitou a vy dvaja tvrdíte, že nie je. Neočakávam, že od tohto svojho stanoviska ustúpite, ale ani vy neočakávajte, že ja ustúpim od svojho. Ja všetky vaše argumenty (ja ich považujem za výhovorky) pre vaše dané tvrdenie poznám a vy poznáte moje. Ak máte nejaký nový argument, uveďte ho. Máte ho? (Ak ho nemáte, tak to len potvrdzuje moje slová, že nemá zmysel sa vo veci stretávať).

2.

Dovolím si tvrdiť, že do DN sa kritické články nedostávajú, a že od konca roka 2014, kedy sa zmenilo vedenie MČ, až doposiaľ, v nich nebol zverejnený ani jeden kritický článok. Mýlim sa?

3.

Dovolím si tvrdiť, že od konca r. 2014, kedy sa zmenilo vedenie MČ, v DN nebol zverejnený ani jeden kritický článok, aj keď za tých takmer 7 rokov od výmeny starého vedenia MČ bolo a je čo v  našej samosprávy a v jej riadení kritizovať. Alebo naozaj si myslíte, že tu za tú dobu neboli a nie sú veci hodné kritiky???

4.

Čo sa týka riešenie danej veci, ku ktorému ma priamo alebo nepriamo vyzval pán starosta, že ako by som vec riešil ja…, tak kopírujem to, čo som už v našej komunikácii už 2 krát uviedol:

Možno by stačilo málo…, a to, ak by pán starosta verejne vyhlásil, že sa mu nepáči, ak v Dúbravských novinách už roky absentujú kritické články, aj keď bolo a je čo kritizovať aj na adresu súčasného vedenia našej samosprávy

a že ak DN sú naozaj novinami všetkých Dúbravčanov, zvlášť keď ich vydávanie platia daňoví poplatníci,

potom je nevyhnutné, aby v nich bola uplatňovaná pluralita názorov a teda zverejňované aj kritické články.

Spravíš to pán starosta???

 

 

ŠÉFREDAKTORKA DN:

Pozdravujem,

pán poslanec Burkert,  je možné prísť diskutovať a pýtať sa na Mediálnu komisiu, môžete prísť v termíne ako Vám vyhovuje.

 

MIESTNY POSLANEC:

Pozdravujem,

pani šéfredaktorka a pán starosta,

môžem dostať odpovede na dané otázky, minimálne na druhú až štvrtú, písomne? Štvrtá otázka je iba na pána starostu.

 

STAROSTA:  

Pekný deň, ja si naopak myslím, že stretnutie má význam a na stretnutí rád zodpoviem otázky.

 

MIESTNY POSLANEC:

A ja by som odpovede poprosil písomne.

 

STAROSTA:  

A ja by som poprosil o osobné stretnutie.

 

MIESTNY POSLANEC:

Žiadam o písomné odpovede na vyššie položené dané otázky, minimálne na druhú až štvrtú. Štvrtá otázka je iba na pána starostu.

 

MIESTNY POSLANEC:

Po 6 dňoch, keď odpoveď neprichádzala žiadna, som napísal:

Chcel by som sa opýtať, či mojej vyššie uvedenej žiadosti môže byť vyhovené.

 

STAROSTA:  

Pekný deň. Ako som písal viackrát. Na otázky odpoviem pri osobnom stretnutí.

 

MIESTNY POSLANEC:

Pán starosta,

takže mojej žiadosti o písomné odpovede v danej veci nemôže byť vyhovené??? To vážne? 

 

STAROSTA:  

Pán poslanec,

takže mojej žiadosti o osobné stretnutie a zodpovedanie otázok nemôže byť vyhovené??? To vážne?

MIESTNY POSLANEC:

Pán starosta, pani šéfredaktorka DN,

jak občan tak aj poslanec má právo žiadať starostu o písomné odpovede týkajúce sa vecí samosprávy, a starosta je povinný žiadosti vyhovieť. Kdežto starosta nemá právo predvolávať si občana alebo poslanca, alebo podmieňovať svoju odpoveď splnením svojej požiadavky, aby sa občan alebo poslanec dostavil na úrad.

Takže opätovne žiadam o písomné odpovede  minimálne na druhú až štvrtú otázku. Štvrtá otázka je iba na pána starostu.

Keď dostanem písomné odpovede, môžem pán starosta s Tebou debatovať koľko len chceš a o čom chceš; ak ešte budeš mať záujem. Trebárs aj v Tvojej kancelári.

 

STAROSTA A ŠÉFREDAKTORKA DN doposiaľ moju žiadosť o písomné odpovede ignorujú; resp. nemajú inú lepšiu možnosť ako ju ignorovať. Veď nevyhýbavé – úprimné odpovede na dané otázky by mohli pre pána starostu znamenať začiatok konca jeho funkcie. To predsa nemôže riskovať.

 

OKREM VYŠŠIE UVEDENÉHO, som už skôr (14.9.21)

 

pánovi starostovi, na jeho tvrdenie, že on do Dúbravských novín nijako nezasahuje!…, napísal:

Skutok sa dá spáchať aj opomenutím – síce necenzurujem osobne, ale cenzúru dopúšťam – nezasahujem do novín, ale cenzúra mi ako starostovi vyhovuje, lebo ak by sa do novín dostali  aj kritické články, a teda bola by v nich pluralita, klesla by moja popularita. A možno by bolo ohrozené moje postavenie.

Alebo naozaj pán starosta veríš tomu, že nič čo úrad pod Tvojim vedením urobil, alebo čo bolo pod Tvojim starostovaním spravené, nie je hodné kritiky???     

Výhrady k cenzúre v DN som na mediálnej komisii, a zďaleka nielen ja, uplatňoval ešte za bývalého vedenia. Urobil som tak aj potom – keď som bol jej predsedom (od decembra 2014)  a aj po tom, keď som sa funkcie kvôli cenzúre vzdal (v júni 2016). A Ty napriek tomu stále nezmyselne argumentuješ, resp. točíš o tom, že to mám riešiť na mediálnej komisii… A v bezradnosti siahaš k zúfalému tvrdeniu – že som zamietol Tvoje odporúčanie riešiť problém na komisii… Už sa mi asi bude snívať o tom, že cenzúra v DN je preto, lebo som to ja, čo nechce daný problém riešiť…   

Cenzúru v DN môžeš riešiť iba Ty, ako starosta; prípadne pán prednosta. Ale ak dookola tvrdíš, aj keď len nepriamo, že cenzúra v DN neexistuje (aj keď v nich nebol za Tvojho starostovania zverejnený ani len jeden kritický článok), tak do DN sa nedostane ani len úbohé „pluralitné minimum“. 

 

P.S.:

Predpokladám, že po zaslaní tohto článku na vedomie pánovi starostovi, tento maximálne uvedie to, že článok je manipulatívny…, že som z článku vynechal jeho vyjadrenia z tých našich výmen názorov, ktoré predchádzali e-mailovému vláknu, v ktorom som položil vyššie uvedené 4 otázky. To je síce pravda, ale pýtam sa, aký by to malo zmyslel, uvádzať všetky jeho vyjadrenia, ak na to najzásadnejšie sa pán starosta bojí odpovedať? Mám to sem všetko dať len aby sa zahmlili tie 4 vysoko nepohodlné otázky? Ale v poriadku, vyhlasujem, že akonáhle dá pán starosta na ne odpovede, tak potom samostatný článok venujem všetkým jeho vyjadreniam k cenzúre / necenzúre DN.  

 

P.S. 2:

doplnené 17.11.21 o 12:47:

Tak nech sa páči, tu je celá komunikácia vo veci medzi mnou a pánom starostom.Tak som zvedavý, či v nej vy, ktorí chcete tvrdiť, že uvádzam len to, čo mi vyhovuje, nájdete v nej niečo, čo také podstatné som z nej opomenul, alebo vytrhol z kontextu, alebo niečo, čo dalo odpovede na vyššie uvedené 4 otázky týkajúce sa „necenzúrovania“ : https://dennikn.sk/…/ako-starosta-bratislavskej…/ 

 

Súvisiaci článok:

Ani len pluralitné minimum v Dúbravských novinách nebude. Tak rozhodlo jednofarebné MZ

https://blog.sme.sk/burkert/politika/ani-len-pluralitne-minimum-v-dubravskych-novinach-nebude-tak-rozhodlo-jednofarebne-mz

 

Čo veta, to perla – ruskej propagandy. A čo na to Pellegrini?

03.04.2024

Jadro z Ficovho prejavu k 2. výročiu vojny na Ukrajine bolo rozobraté v článku „Ficove kremeľské delírium a Pellegriniho „mierová“ ruská faloš“. Rozoberme si, aspoň narýchlo, to zvyšné z jeho proruského prejavu, ktorý by mu lepšie nenadiktovali snáď ani súdruhovia z Kremľa: 1. V záplave vyjadrení podporujúcich zabíjanie Ukrajincov a Rusov a naivnom [...]

Populista Pellegrini chce byť prezidentom (ruského) mieru a pokoja (pre Smer).

02.04.2024

Krátka analýza ďalšieho hereckého čísla PP a posledného čísla PP predvolebných novín. Populista Peter Pellegrini (PPP) chce byť nielen prezidentom pokoja (smeráckeho), ale aj súdržnosti a národného zmierenia… Akurát že na svojho protikandidáta do funkcie prezidenta SR v kuse útočí. Nie inak tomu je aj v jeho ďalších predvolebných propagačných novinách „PP [...]

Keď služobník Kremľa, Šutaj Eštok, kričí: prezident vojny!

01.04.2024

Šírenie ruského naratívu, aby sa Ukrajina prestala brániť ruskej agresii, resp. aby Ukrajine neboli posielané zbrane zo zlého Západu…, lebo tie iba predlžujú vojnu…, zatiaľ čo tie z východu, z Ruska, ktoré na rozkaz Putina denno-denne na Ukrajine zabíjajú Ukrajincov a pustošia ich krajinu, vojnu zjavne nepredlžujú… a priam spôsobujú na Ukrajine vytúžený mier… [...]

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná a neštandardná, odpovedal Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 17:25

Podľa Fica je podozrivé, že v minulosti všetky najcitlivejšie veci, v ktorých sa rozhodovalo o opravných prostriedkoch, pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

Marcel Burkert

Dekonšpirátor..., resp. má za to, že za zlom vo svete nie sú USA, dokonca ani Židia, ani ilumináti, ani slobodomurári, ani iné tajné spolky, ale jednostranná vláda rozumu, duchovná lenivosť, neznalosť zmyslu života a Zákonov stvorenia, slepá viera v mnohých podobách. Kritik Putinizmu a socializmu s tzv. ľudskou tvárou. Od júla 2015 aj aktívny skeptik poukazujúci na nebezpečenstvá vyplývajúce zo silne pokriveného učenia proroka Mohameda, alibizmu moslimských a európskych lídrov, pseudohumanizmu a z presadzovania multikulturalizmu za každú cenu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 209
Celková čítanosť: 853300x
Priemerná čítanosť článkov: 4083x

Autor blogu