Založ si blog

Hlavný vinník dopravných zápch a nedostatku parkovacích miest – Naša Pohodlnosť.

Už v r. 2016 mala Bratislava viac vlastníkov áut ako viaceré, alebo mnohé európske metropoly. Napr. v prepočte na 1000 obyvateľov vo Viedni vtedy vlastnilo auto 389 z nich, pričom v Bratislave to bolo až 540. A to ešte nie je tak dávno tá doba, doba socializmu, kedy sa o západných európskych krajinách hovorilo nie len ako o krajinách, kde vládne prehnitý kapitalizmus, ale aj ako o krajinách, kde vládne silný konzumizmus.

A podľa najnovších štatistík, je to tak, že kým vo Viedni na 1000 obyvateľov pripadá iba 374 áut, teda zaznamenal sam tam ešte mierny pokles, v Bratislave je to už 759 áut.

Áno, do istej miery je to spôsobené tým, že Bratislava nemá metro, MHD nie je na takej úrovni ako vo Viedni, a Bratislava je ohromne rozťahaná, veď rozlohou je porovnateľná s Viedňou,

ale hlavným vinníkom bratislavských dopravných zápch a nedostatku parkovacích miest je podľa mňa jednoznačne naša Pohodlnosť.

Pritom by sme autá v meste nemuseli vôbec používať, resp. rozhodne nie v takej miere, ako ich používame. Veď:

  • Obchodné domy máme zväčša pod nosom; prípadne po ruke, alebo k nim vedú spoje MHD a chalupu na takom vidieku, kde sa autobusmi alebo vlakmi nedá dostať, alebo dá, ale problematicky, má málokto.
  • V prípade núdze máme naporúdzi X taxi služieb.
  • Do práce sa zväčša môžeme dostať pomocou MHD cca za ten istý čas ako autom a električkou niekedy ešte aj skôr.

A AKO BONUS K TOMU TIETO VÝHODY:

  • Pri cestovaní MHD nie je potrebné byť v strehu, môžme sa venovať čítaniu, driemaniu a pod.
  • Je to aj lacnejšie aj ekologickejšie.
  • Pri cestovaní MHD odpadávajú problémy s parkovaním.

Napriek tomu, tí, ktorí cestujeme do práce MHD, pravidelne, roky vídavame, že v jednom aute cestuje do práce väčšinou „až“ jeden cestujúci.

Čo sa mňa týka, svoje prvé a doposiaľ jediné auto som predal už dávno, pred 31 rokmi, a s týmto mojim rozhodnutím som maximálne spokojný. Možno hlavne preto, že žijem v Bratislave… Mnohí iste poviete: čudák!… Ale ja toto rozhodnutie napriek tomu považujem ho za jedno z naj aké som kedy v živote vo všeobecnosti spravil. Ak nejaké auto potrebujem/e na rodinný výlet po Slovensku a pod., čo je tak cca 3 krát ročne, tak si ho jednoducho požičiame, či už od známych, alebo z požičovní, ktoré sú pomerne lacné; ak človek nepotrebuje vyložene luxus. A ušetrené peniaze za opravy auta, náhradné diely, nezmyselné pokuty za prekročenie rýchlosti v nastrážených „pascách na vodičov“, za nervy!… s tým všetkým spojené, za vyhradené alebo onaké parkovanie, radšej investujeme do zážitkov, do výletov, do dovoleniek.

Samozrejme, takýto spôsob nemusí vyhovovať každému, len poukazujem na to, že problémy s parkovaním budú narastať priamo úmerne s našou zvyšujúcou sa pohodlnosťou a túžbou mať v rodine minimálne jedno auto a že komunálni politici nemajú šancu toto zvrátiť, aj keď ich budeme kritizovať vo dne v noci.

Komunálni politici, a vôbec politici, aj v tom najlepšom možnom zložení môžu v tomto smere vplývať maximálne tak na zmierňovanie problémov, alebo ich udržiavanie v miere, ktorá sa nachádza tesne pod bodom neúnosnosti.

Bratislavská Dúbravka, v ktorej bývam, a podobne je to aj v iných BA mestských častiach, alebo mestách, ešte má nejaké rezervy na budovanie, alebo skôr na vyznačovanie pozemných parkovacích  miest. Ale tomu bude v nie ďalekej budúcnosti odzvonené. Ostane len možnosť budovania podzemného parkovania a parkovacích domov. Avšak budovanie podzemných parkovísk je viazané hlavne iba na novostavby a aj pri nich sa buduje neraz iba čiastočne, a niekde vôbec. Na budovanie poschodových parkovísk pri už existujúcich zástavbách je priestoru málo, alebo s pozemkami, ktoré na ich budovanie prichádzajú do úvahy, sú rôzne problémy, od právnických až po nevôľu občanov, ktorým by parkovacie domy zabrali výhľad alebo trávnik na venčenie psov. Málo je aj financií na budovanie takýchto parkovísk. Čo by mohlo najviac pomôcť, nie len pri zachovávaní zelených plôch, ktoré ustupujú parkoviskám, ale aj v tom, aby sme ráno nemuseli „tvrdnúť“ v dopravných zápchach, k tomu nepatrí len rozširovanie nosných ulíc, ale aj, alebo hlavne uprednostňovanie MHD pred individuálnou automobilovou dopravou.

Pre mnohých občanom je však využívanie MHD niečo ako podradná vec, pre ďalších je to niečo vysoko otravné, a reprezentanti ďalšej nemalej občianskej skupiny hovoria, že veď keď už si tie autá kúpili tak ich treba využívať, a kde inde ak nie do práce, na nákupy a zábavou?…

a preto radšej budú všetci vedno neraz tvrdnúť v zápchach a spolupodieľať sa tak na ich zbytočnom vytváraní a zvyšovaní; namiesto toho, aby aspoň v jednej z troch možností nasadli do autobusu, trolejbusu alebo električky a dostali sa bez väčších alebo žiadnych problémov do centra mesta, alebo ešte ďalej, kde im v nie jednom prípade prostriedok MHD zastavuje pár metrov od „ofisu“, prevádzky, kúpaliska, obchodu atď. a pod.

A potom je tu ešte jedna špeciálna skupina, vytvorená z určitých členov všetkých vyššie uvádzaných skupín. Ide o skupinu ľudí, ktorí si zo svojho pohodlia neukroja nič, ale hlasno kritizujú komunálnyhc politikov v ich snahe mimimalizovať problémy s parkovaním a zápchami.

Reakcia prednostu MÚ Bratislava – Dúbravka na môj článok týkajúci sa výberových konaní a odmien v dúbravskej samospráve

31.08.2021

Moja poznámka na úvod: V kurzivách v texte sú uvedené moje poznámky a výhrady. Pekný deň pani poslankyne a poslanci, Nižšie (pod mojou reakciou) je pôvodná odpoveď na interpeláciu, ktorú mu vo februári 2021 zaslala p. JUDr. J. Prehľad odmien vedúcich oddelení je podstatne obsiahlejší ako uvádza p. Burkert vo svojom článku. Prečo si tendenčne vybral do [...]

Výberové konania a odmeny vo verejnej správe po bratislavsko – dúbravsky

23.08.2021

Pozn. na úvod: Nižšie uvedený článok bol zaslaný do redakcie Dúbravských novín a na vedomie prednostovi MÚ Bratislava – Dúbravka na spripomienkovanie, v decembri 2020. Pán prednosta nezareagoval. Zrejme si bol istý, že taký článok si jeho podriadená – šéfredaktorka novín, zverejniť nedovolí. A tak sa aj stalo. Cenzúra pokračuje aj 30 rokov od pádu [...]

Aj Ježiš bol nepohodlný laik. . . A preto musel byť odstránený – Za potlesku zmanipulovaných más.

20.08.2021

Vôbec o tom nepochybujem, že ak by sa Ježiš Kristus narodil do dnešnej doby, a bol by známou osobnosťou, a začal by hovoriť veci, s ktorými by väčšina odborníkov (v danom prípade na teológiu) nesúhlasila, ale významná časť ľudí by ho počúvala a dôverovala mu, tak aj keby mal svätú pravdu, nedopadol by dobre. Nebol by síce fyzicky odstránený – zavraždený, ako [...]

Peter  Žiga

Zadržali rodinného príslušníka bývalého ministra hospodárstva Žigu

24.09.2021 15:12

Štefana Žigu nedávno Národná kriminálna agentúra obvinila pre daňovú trestnú činnosť.

Rusko voľby

Rusko oznámilo konečné výsledky volieb, Jednotné Rusko získalo 324 kresiel

24.09.2021 15:05

Dolná komora ruského parlamentu sa skladá zo 450 poslancov.

polícia

Muž chcel skočiť zo strechy obchodu v Malackách, od činu ho odhovorili

24.09.2021 14:47

Po krátkom rozhovore s policajným tímom muž dobrovoľne zo strechy zišiel.

Jozef Chovanec, zásah

Kolíková: Na rekonštrukcii prípadu Chovanca budú traja svedkovia a dvaja znalci zo SR

24.09.2021 14:28

K nepozvaniu ďalšieho svedka Romana Behúla na rekonštrukciu ministerka povedala, že ide o rozhodnutie sudkyne.

marcelburkert

Dekonšpirátor..., resp. má za to, že za zlom vo svete nie sú USA, dokonca ani Židia, ani ilumináti, ani slobodomurári, ani iné tajné spolky, ale jednostranná vláda rozumu, duchovná lenivosť, neznalosť zmyslu života a Zákonov stvorenia, slepá viera v mnohých podobách. Neschvaľovateľ ruskej okupácie Ukrajiny a kritik socializmu s tzv. ľudskou tvárou. Od júla 2015 aj aktívny skeptik poukazujúci na nebezpečenstvá vyplývajúce zo silne pokriveného učenia proroka Mohameda, alibizmu moslimských a európskych lídrov, pseudohumanizmu a z presadzovania multikulturalizmu za každú cenu. V súčasnosti učiteľ a poslanec MZ Bratislava - Dúbravka.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 106
Celková čítanosť: 474337x
Priemerná čítanosť článkov: 4475x

Autor blogu