Založ si blog

Politický bilbordový smog a „sebareflexia“ starostu bratislavskej Dúbravky M. Zaťoviča 

Starosta Dúbravky Martin Zaťovič buď nechápe, alebo nemá odvahu si priznať, že bojovať proti bilbordovému smogu, a zároveň využívať bilbordy na volebnú kampaň, spolu dohromady nejde, resp. on na tom nevidí nič falošného. A ak, tak to tají; alebo na to len nemá názor.

A ani sa nie je tak čomu veľmi čudovať, veď bilbordy vo svojej, pomerne dlhej politickej kariére, už veľakrát na svoju propagáciu v rôznych predvolebných kampaniach, či už na starostu, mestského, župného, alebo národného poslanca, využil. Posledne sa tak stalo v r. 2017 pri kandidatúre na župného poslanca. Háčik je však v tom, že už pred tým, minimálne v r. 2016, sa zasadzoval, resp. začal bojovať proti bilbordovému smogu.

Výnimku spravil v najčerstvejšej volebnej kampani a to v r. 2018, keď opätovne kandidoval za starostu MČ Bratislava – Dúbravka. Otázne ale je, z akého dôvodu v danej kampani bilbordy nepoužil – či to bolo preto, že:

  • si uvedomil, že by išlo o pokrytectvo,
  • alebo preto, že pravdepodobnosť, že by bol vo voľbách porazený, bola menšia ako pravdepodobnosť, že San Marino porazí Brazíliu v niekoľkých zápasoch v rade po sebe, a teda bilbordová reklama by boli len vyhodené peniaze,
  • alebo?

A preto som mu (v rámci môjho príspevku na dúbravskom FB, kde som pri príležitosti prebiehajúcej súťaže o najkrajšiu jarnú predzáhradku Dúbravky za r. 2021, zavesil jedno staršie foto jednej predzáhradky v starej Dúbravke, na ktorej sa vynímal bilbord s pánom starostom a ďalšími dvoma kandidátmi kandidujúcimi do župného parlamentu v r. 2017, aj keď už pred tým, 9.2.2016, na zasadnutí miestneho zastupiteľstva, ak to trochu nafúknem, vyhlásili „vojnu“ bilbordom).     

položil otázku, prečo, na rozdiel od predošlých rokov, v kampani v r. 2018 bilbordy (ďalej len BB) nevyužil.

Z jeho odpovedí vyplýva, že o sebareflexii v tomto prípade len sotva možno hovoriť. Ak by odpovedal, že si uvedomil, že nie je možné proti niečomu bojovať a súčasne to priamo alebo nepriamo podporovať, alebo dal slovo, že bilbordy v akejkoľvek politickej kampani už nikdy nevyužije,

hneď by som na to napísal úprimne oslavný článok a dal ho na vedomie minimálne všetkým bratislavským starostom mestských častí, primátorovi a mestským poslancom.

Ale jeho odpovede sú až smiešne vyhýbavé. Iba vykrúcačky. Teda aspoň podľa mňa.

Ani na 6. pokus

som z neho odpoveď na jednoduchú, ale treba povedať že na nepohodlnú otázku, nevypáčil.

Odovede v štýle: „Lebo tak som sa rozhodol“… a pod., zjavne nevysvetľujú dôvod, prečo sa tak rozhodol. Otázka nesmerovala k tomu, kto sa tak rozhodol, či on, manželka, volebný tím, alebo neviem kto. A na tom nič nezmení ani to, keď drvivá väčšina fanúšikov bude na FB Dúbravka tvrdiť, že odpoveď starostu nie je vyhýbavá, a takéto vyhýbavé odpovede budú mať nie desiatky, ale hoci aj stovky lajkov.

Názor si môžete spraviť sami. V 2. časti článku uvádzam moje skrátené otázky a jeho skrátené odpovede, ale so zachovaním zmyslu, bez prekrúcania, alebo zatajovania podstatných informácií. (Mimochodom, podobne to dopadlo v r. 2017. Vtedy som na FB Dúbravka položil pánovi starostovi a dvom spolukandidujúcim z bilbordu otázku, či sa dá bojovať proti vizuálnemu smogu a zároveň tento spoluvytvárať svojimi veľkoplošnými fotografiami, a či je toto príklad hodný nasledovania v boji proti vizuálnemu smogu. Odpovede od kompetentných bojovníkov proti bilbordom? Žiadne. Reakcie od Dúbravčanov? Takmer žiadne.

Čo sa týka otázky, ktorá bola v tejto súvslosti položená mne, či sa budem venovať aj ostatným billboardom z minulých rokov?

moja odpoveď znie:

1. Starosta a župní poslanci bojujúci proti BB smogu by mali ísť ostatným príkladom a nie sa v otázke bilbordovéhoo smogu správať pokrytecky: Bilbordy NIE, keď ich nepotrebujeme. Bilbordy ÁNO, keď ich potrebujeme na poitickú kampaň.

2. Všetci traja kandidáti vyobrazení na danom BB, pokiaľ viem, sa minimálne v r. 2016 zasadzovali proti BB smogu. Potom prišli župné voľby 2017 a svojimi bilbordami skrášlili Dúbravku.

Neviem o tom, žeby niekto z dúbravskej opozície bojoval nejakým spôsobom proti BB. Ak zistím, že áno, a zároveň zistím, že sám používa BB, poukážem na to rovnako ako som poukázal na tento prípad.

3. Dá sa rozumieť tomu, že ak niekto kandiduje, a je málo známy, tak sa vycapí na bilbordy; aj keď neschvaľujem ani to. Ale ak sa na bilbordy potrebujú vešať takí ľudia, čo môžu byť hravo, s 99,9 %-nou pravdepodobnosťou zvolení aj bez nich, no oni potrebujú mať 110 %-nú istotu zvolenia, tak ja to za normálne nepovažujem.

Samozrejme, s tými odpveďami nemohol byť pokojný, pravdepodobne z princípu, Miroslav M.. Ale opovede pána starostu zo z „princípu“ zjavne uspokojili.  

Snáď moje neustále poukazovanie na bilbordové pokrytectvo, aj keď daň za to je vysoká (množstvo slovných útokov a špiny na osobu nepohodlného kritika na dúbravskom FB)  nakoniec aspoň pána starostu bratislavskej Dúbravky odradí, alebo prispeje k tomu, aby v ďalších rôznych volebných kampaniach, už bilbordy nepoužíval a teda nepodporoval tak BB smog, zvlášť ak bol súčasťou, či už priameho alebo nepriameho vyhlásenia „vojny“ proti BB smogu na zasadnutí miestneho zastupiteľstva vo februári 2016.

 

OTÁZKY A ODPOVEDE:

 

Otázka:

Smiem vedieť pán starosta, prečo, oproti minulým rokom, si v r. 2018 v kampani BB nevyužil?

 

Odpoveď starostu:

Prečo som v 2018 BB nemal? Lebo som nemal. Slobodná vôľa. Neviem akú odpoveď očakávaš.

 

Otázka:

Neočakávam nič, len viacerých by zaujímalo Tvoje vysvetlenie, že prečo áno do 2017 a prečo nie v 2018. (Mimochodom, otázka nesmerovala k tomu, či rozhodnutiu predchádzala alebo neprechádzala slobodná vôľa).

 

Odpoveď starostu:

Lebo som sa tak rozhodol. Stačí vysvetlenie?

A mozno na doplnenie: V roku 2018 si s nami kandidoval. Isli sme ty, ja a dasli kandidati na poslancov ako jeden team. Na spolocnych sedeniach, kandidoval si s nami, sme diskutovali aj o tom ako bude prebiehat kampan a aj to, ze BB mat nebudem.

Verim, ze som Ti aj viacerym (ako pises), ktorych to zaujima, vysvetlil, preco v roku 2018 som nemal BB. Pekny vecer.

 

Otázka (reakcia):

To je samozrejmé, že činu predchádza rozhodnutie. Ale to „prečo“ stále nie je zodpovedané, resp. sa len odvolávaš na nejaké kolektívne rozhodnutie.  

Pre drvivú väčšinu ľudí na tomto FB toto Tvoje vysvetlenie s veľkou pravdepodobnosťou bude úplne stačiť, ale ja aj toto Tvoje vysvetlenie Martin považujem za vyhýbavé.

Očakával som, veril som, že chlapsky povieš niečo v tom význame, že bojovať proti bilbordom a zároveň ich sám osobne využívať nejde dohromady a vyznieva to farizejsky. Očakával som, veril som, že povieš niečo ako, áno, aj keď až po niekoľkých rokoch, ale uvedomil som si to, a preto som sa rozhodol ďalej bilbordy na svoju politickú reklamu nevyužívať, a to nie preto, lebo za starostu by mal ľudia zvolili aj bez nich, ale z princípu.

 

Odpoveď (reakcia) starostu:

 V roku 2018 si s nami kandidoval. 2x som ti napisal, ze som sa tak rozhodol a diskutovali sme o tom aj na spolocnom stretnuti a ty aj tak napises, citujem: „ALE Ty sa žiaľ len odvolávaš na nejaké kolektívne rozhodnutie…

Su 2 moznosti. 1. NECITAS MOJE KOMENTARE, alebo, po 2. UMYSELNE ZAVADZAS. Kde sa odvolavam na kolektivne rozhodnutie?

 

Otázka (reakcia):

To, že som „spoločné sedenie kandidátov“ nazval „kolektívnym rozhodnutím“, je budiž „zavádzanie“. Teda opravujem a sumarizujem Tvoje dôvody:

  • spoločná diskusia kandidátov, že nebudem mať BB v kampani 2018,
  • tak som sa rozhodol,
  • moja slobodná vôľa.

Hádam som to už teraz reprodukoval správne.

A dodávam, že bojovať proti BB a zároveň ich využívať, je v princípe to isté, ako keď niekto akože bojuje proti drogám, ale sám ich necháva pre seba vyrábať. Bilbordy takisto by nikto nevyrábal ak by o ne nikto nemal záujem.

Ale zdá sa že si nepochopil ani po rokoch. Resp. nechceš pochopiť.

 

Odpoveď (reakcia) starostu:

Pekne rano. Zamienas terminy. Najprv som pisal slobodna vola, ze tak som sa rozhodol, a az potom som pisal, ze sme o tom aj debatovali na spoločnom stretnuti kandidatov, teda nie ako to pises.

 

Otázka (reakcia):

Vyslovene sa chytáš stebielok, aby si z toho nejako vykorčuľoval. (Z kontextu jasne vyplývalo, že odbočuje od odpovede na nepohodlnú otázku, že čo bolo skutočnou príčinou danej zmeny:

  • či sebareflexia, že bojovať proti BB a zároveň ich využívať je pokrytecké,
  • či zbytočne vyhodené peniaze na BB, ak kladný výsledok volieb sa dal predpokladať aj bez BB,
  • alebo?…).

 

Odpoveď (reakcia) starostu:

ja sa chytam stebielok? ty napises tebou vykonstruovane informacie v zlom casovom slede a ked napisem ako to je spravne, tak sa podla teba snazim z toho vykorculovat?

Teda este raz, lebo asi dobre necitas moje komenty. V roku 2018 som isiel do volieb bez jedineho BB. V ramci diskusie som o tom informoval aj kandidatov na poslancov. V com je teda problem? Ved som BB nemal.

 

Otázka (reakcia):

Konkrétne ktoré informácie som vykonštruoval? A čo podstatné sa zmenilo na tom, ak som zamenil poradie, resp. že „dôvod“  označený ako č. 1 bol v skutočnosti až posledným, tretím „dôvodom“?

NA 6. POKUS, len v tejto jednej diskusii, sa pokúšam uveriť tomu, že na rovinu chlapsky povieš niečo v tom význame:

Aj keď až po niekoľkých rokoch, ale uvedomil som si, že bojovať proti BB a zároveň tieto využívať na politickú kampaň SI ODPORUJE. Preto v budúcnosti ich už využívať nebudem. A to nie preto, lebo za starostu by mal ľudia zvolili aj bez nich, ALE Z PRINCÍPU.

Ale myslím si, že to množstvo lajkov a vôbec množstvo popularity, čo dostávaš, Ťa k tomu len sotva pustí. Ak by si to spravil, pravdepodobne by si veľmi sklamal väčšinu z tých, čo tu na mňa slovne útočia a snažia sa ma znemožniť.

 

Odpoveď (reakcia) starostu:

Žiadna.

 

Súvisiace články:

Dúbravskí „bojovníci proti bilbordom“ jasne vedú.

Dúbravčanom občasné pokrytectvo ich obľúbených komunálnych politikov nevadí.

Čo veta, to perla – ruskej propagandy. A čo na to Pellegrini?

03.04.2024

Jadro z Ficovho prejavu k 2. výročiu vojny na Ukrajine bolo rozobraté v článku „Ficove kremeľské delírium a Pellegriniho „mierová“ ruská faloš“. Rozoberme si, aspoň narýchlo, to zvyšné z jeho proruského prejavu, ktorý by mu lepšie nenadiktovali snáď ani súdruhovia z Kremľa: 1. V záplave vyjadrení podporujúcich zabíjanie Ukrajincov a Rusov a naivnom [...]

Populista Pellegrini chce byť prezidentom (ruského) mieru a pokoja (pre Smer).

02.04.2024

Krátka analýza ďalšieho hereckého čísla PP a posledného čísla PP predvolebných novín. Populista Peter Pellegrini (PPP) chce byť nielen prezidentom pokoja (smeráckeho), ale aj súdržnosti a národného zmierenia… Akurát že na svojho protikandidáta do funkcie prezidenta SR v kuse útočí. Nie inak tomu je aj v jeho ďalších predvolebných propagačných novinách „PP [...]

Keď služobník Kremľa, Šutaj Eštok, kričí: prezident vojny!

01.04.2024

Šírenie ruského naratívu, aby sa Ukrajina prestala brániť ruskej agresii, resp. aby Ukrajine neboli posielané zbrane zo zlého Západu…, lebo tie iba predlžujú vojnu…, zatiaľ čo tie z východu, z Ruska, ktoré na rozkaz Putina denno-denne na Ukrajine zabíjajú Ukrajincov a pustošia ich krajinu, vojnu zjavne nepredlžujú… a priam spôsobujú na Ukrajine vytúžený mier… [...]

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Marcel Burkert

Dekonšpirátor..., resp. má za to, že za zlom vo svete nie sú USA, dokonca ani Židia, ani ilumináti, ani slobodomurári, ani iné tajné spolky, ale jednostranná vláda rozumu, duchovná lenivosť, neznalosť zmyslu života a Zákonov stvorenia, slepá viera v mnohých podobách. Kritik Putinizmu a socializmu s tzv. ľudskou tvárou. Od júla 2015 aj aktívny skeptik poukazujúci na nebezpečenstvá vyplývajúce zo silne pokriveného učenia proroka Mohameda, alibizmu moslimských a európskych lídrov, pseudohumanizmu a z presadzovania multikulturalizmu za každú cenu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 209
Celková čítanosť: 851684x
Priemerná čítanosť článkov: 4075x

Autor blogu