Založ si blog

Piváreň Bernard pri Lýceu – S ukrajinskou stužkou radšej nevstupovať.

 

Aby ste náhodou nedopadli tak ako ja. A aj keď len malá časť stálych zákazníkov tejto bratislavskej pivárne fandí ruskej propagande, k týmto ale patrí tamojší čašník Martin; aspoň podľa toho, ako sa vyfarbil v piatok 29.4.2022.

Keby sa to, čo sa v ten deň udialo v bratislavskej pivárni, udialo v pivárni niekde v Rusku, tak by to bolo pochopiteľné, tam by som si s ukrajinskou stužkou na hrudi ísť do krčmy nedovolil, bolo by to príliš veľké riziko. Život by som neriskoval. Ale žeby niekto na Slovensku! a dokonca čašník! vyhadzoval na základe pripnutej ukrajinskej stužky! z podniku svojho klienta v čase, keď Rusko už 3. mesiac bombarduje Ukrajinu, tak to už je teda riadne cez čiaru. Také niečo je v civilizovanej krajine neakceptovateľné. To už je príliš silná káva. Nehovoriac o tom, aké obrovské množstvo ukrajinských vojakov padlo v 2. svetovej vojne pri oslobodzovaní Bratislavy a vôbec Slovenska od náckov – od skutočných náckov, ktorých dnešní ideoví pokračovaelia sedia v Kremli, resp. zbabelo v bunkri pod Uralom trasúc sa o svoje životy, aj keď ničia iné, a dúfajúc pri tom, že Boh neexistuje.

Do tejto útulnej malej pivárne v centre Bratislavy (Konventná 19, necelých 200 metrov od Prezidentského paláca krížom cez Hodžovo námestie smerom k hradu) som začal chodiť nepravidelne zhruba pred 10 rokmi. Zvykol som sa v nej zastaviť zhruba raz do týždňa na ceste z práce. So službami som bol vždy spokojný. Za ten čas som v nej videl viaceré známe osobnosti (v poslednom období ale takmer vôbec). Zoznámil som sa tam s viacerými sympatickými ľuďmi a do slovného konfliktu som sa tam za ten čas dostal 2 krát a oba prípady sa stali v poslednom období – po tom, čo Rusko 24.2.2022 napadlo Ukrajinu.

 

K prvému konfliktu došlo so sedemdesiatnikom Milanom a to v druhej polke marca 2022.

 

Sedel som v tzv. „Malom Kremli“ – takto miestni štamgasti nazvali pár týždňov po vypuknutí vojny na Ukrajine tú časť pivárne, ktorá je od vstupných dverí v rohu naľavo. Všimli si totiž, že tí, ktorí tam zvyknú sedávať, priamo, alebo nepriamo ospravedlňujú ruskú agresiu voči Ukrajine, resp. ju neoznačujú ako agresiu, ale ako konflikt medzi USA a Ruskom… V tom „sektore“ som ale v poslednom čase zvykol sedávať aj ja, lebo tam sedával môj kamarát Julo s ktorým som si rozumel najviac a to nie len v téme ruskej agresie. Ale so všetkými, čo v tomto sektore sedávajú, až na spomínaného Milana, sa dalo kultivovane rozprávať aj na tému vojny na Ukrajine.

Spočiatku som sa do debát na túto tému nezapájal; len som počúval v podstate vyložene proruské názory Milana, Jozefa a Ivana. Mňa sa na názor neopýtali a tak som bol ticho. Takto to bolo pri prvom posedení od vypuknutia vojny na Ukrajine, ktorého som sa v „Malom Kremli“ zúčastnil. Julo prítomný nebol.

Pri druhom posedení, o týždeň neskôr, som znovu len počúval a popíjal pivo. Julo si od nás odsadol. Sofistifikované ospravedlňovanie ruskej agresie ako napr., že Rusko bolo k útoku donútené… (zlým Západom…), Krym patrí Rusku…, na východe Ukrajiny páchali ukrajinskí náckovia genocídu na rusky hovoriacich občanoch…, bolo sem tam prelínané otázkami: „Ako je možné, že dva slovanské národy sa vraždia!?“… (akoby ani nebola pravda, že silný slovanský brat brutálne napadol svoju slabšiu slovanskú sestru), alebo: „Kde je pravda??? keď informácie môžeme čerpať iba z neobjektívnych médií?“… (aj keď oni sami za pravdu dosť nápadne považovali v podstate iba to, čo hovoria „objektívne“ ruské médiá, resp. ruská propaganda). Tie otázky mi pripadali ako povinné, aby celá tá debata nevyznievala až príliš prorusky.

Dokázal som to počúvať a nič nepovedať pol hodinu. Keď sa začala preberať potreba denacifikácie Ukrajiny… vo vhodnej chvíli som poznamenal: „Nuž, podľa môjho názoru je potrebné v 1. rade denacifikovať Kremeľ“. Milana skoro vystrelo. Dva krát som mu tú vetu musel zopakovať. Sám ma k tomu vyzval, aby sa uistil, že nesrandujem a či naozaj dobre počul to, čo som povedal. Milan bol zhrozený a povedal, že si o mne doposiaľ myslel, že som rozumný človek. Jozef napomínal Milana, nech mi neskáče do reči a nech nezvyšuje hlas. Jozef vystupoval kultivovane a rešpektoval, podobne ako aj Ivan, moje názory, aj keď s nimi nesúhlasili.

K tretiemu posedeniu, v cca tej istej zostave, prišlo v prvej polke apríla 2022. Prvý krát som mal pri posedení na košeli pripnutú stužku vo farbách ukrajinskej zástavy. Nikto mi to ani náznakom nevytkol. Bol prítomný aj Julo. Ivan chýbal. Jožko mi pripadal, že oproti prvému posedeniu už nebol tak názorovo vyhranený v prospech ruskej propagandy. Za to Milan, na jej základe, po tom, čo som sa zapojil do debaty faktickou poznámkou, skoro explodoval… Povedal som, že: Putin iba vykráda hitlerovskú propagandu a Milanovi som pri tom pripomenul, že len vďaka americkej demokracii, ktorú tak silno odsudzuje, až nenávidí, môže dnes otvorene vyjadrovať svoje protiamerické názory. Jozef na to odišiel a súčasne Milan na mňa zvýšeným hlasom spustil slovný ruský guľomet. Julo sa hneď presadol inam. Keď Milan zvýšil hlas ešte viac a začal až kričať, odsadol som si aj ja. Vraj som zbabelo ušiel…, poznamenal. Toľko k prvému konfliktu. K tomu menšiemu. Neškodnému.

 

Základom druhého z dvoch konfliktov bol síce Milan, ale

 

konflikt sa odohral medzi mnou a čašníkom Martinom; resp. naopak. Stalo sa tak 29. apríla 2022 a tento deň bol mojou poslednou návštevou v tejto pivárni; ibaže by sa čašník ospravedlnil, ale niečo také si neviem predstaviť a ani to neočakávam a nepotrebujem.

(V prípade, že by prišlo, napíšem opravný blog. A ak by chcel niekto tento, tento aktuálny blog označiť ako nasieranie…, ja to tak nevidím. Ak je totiž čašník presvedčený, že konal správne, tak v tomto prípade robím pre danú piváreň pozitívnu reklamu. Samozrejme, z pohľadu tejto pivárne, resp. jej majiteľa. Zatiaľ ale platí, že s ukrajinskou stužkou do pivárne nech radšej nikto nevstupuje; ak nechce prísť do konfliktu a rizika vyhodenia z podniku. Okrem toho, tento blog by som nenapísal, ak by nešlo o tak závažnú vec, akou je ruská agresia voči Ukrajine kvôli ktorej na Ukrajine hynú nevinní ľudia. Útočiť na vlastného klienta vo verejnom priestore len preto, že má ako výraz solidarity s Ukrajinou na košeli ukrajinskú stužku je zvrátené a som toho názoru, že na takéto veci sa v zdravej spoločnosti musí verejne poukazovať. Kto si myslí opak, asi by takéto prejavy rád kryl. Nech sa hanbia nie tí, čo majú takúto stužku, ale tí, ktorých takáto stužka vytáča, či dráždi. Ak to samozrejme vedia. Neplatí to samozrejme vtedy, ak sú na svoju nenávisť voči Ukrajine hrdí.).    

Toho dňa sme sedeli v „Malom Kremli“

pri stole ja a Julo a pri vedľajšom prepojenom stole sedel Milan s Vladom. Keď Vlado odišiel tak Milan ostal sám a chtiac-nechtiac sa započúval do rozhovoru, ktorý sme viedli s Julom. Hovorili sme o mojom článku „Eduard Chmelár – prvotriedny obhajca Putina a jeho zločinov.“ Milan nevydržal a zapojil sa. Dal Julovi otázku, či s článkom súhlasí a Julo odpovedal, že v podstate áno. Dokonca dodal, že v článku som mohol zvoliť aj tvrdší jazyk. Milan začal zvyšovať hlas a zvýšil som ho aj ja a tiež Julo. Odmietal som už totiž nechať si Milanom skákať do reči. Čašník nás všetkých troch napomenul, že sme hluční, a aby sme sa prestali rozprávať o vojne na Ukrajine a rozprávali sa o príjemných, aktuálnych veciach. A stalo sa. Povedal som mu len, že vojna na Ukrajine je aktuálna vec. Týmto naša debata o vojne skončila a ja som čašníka ešte ocenil, že je nielen dobrý čašník ale aj psychológ, mediátor. A myslel som to úprimne. Neviem či to tak pochopil aj čašník. Ako čašníka som ho uznával. Svoju robotu si robil dobre a poctivo.

Zhruba po 15 minútach tento, inak nie veľmi zhovorčivý čašník (minimálne ku mne nie), z ničoho nič ku mne pristúpil (ja som sedel) a pomerne útočne sa ma opýtal:

„Môžem sa vás opýtať, prečo na košeli nosíte tú pičovinu?!(myslel tým stužku vo farbách ukrajinskej zástavy a ja som v tom cítil obrovskú nenávisť voči Ukrajine).

Ja na to, a to dosť výrazne: „Prosím???!!! Môžete tú otázku ešte raz zopakovať? Nechce sa mi veriť vlastným ušiam.“  

Čašník: „Prečo na košeli nosíte tú pičovinu?!!!“,

pričom ešte pritvrdil dôraz na posledné slovo vety. Myslím, že to počula celá krčma, veď tá je malá. Tú „pičovinu“ mi na moju opakovanú otázku potvrdil tuším aj tretí krát. Moja ďalšia reakcia bola protiotázka:

„Chcete mi to snáď zakázať?! Nuž pekne ste sa vyfarbili! To nie je od vás profesionálne.“

Čašník (opäť pomerne útočne): „Si Slovák! Prečo nenosíš slovenskú zástavu (stužku) ale cudziu?!!!“

Dôrazne som mu odpovedal v tomto význame: To je moja osobná vec, čo na sebe nosím a čo nie. Do toho vás nič nie je. Zvlášť keď ste čašník a ja váš zákazník. Pekne ste sa vyfarbili. A ešte si aj serete do huby. Ešte pred 15 minútami ste nás všetkých troch napomínali, aby sme sa nerozprávali o vojne na Ukrajine a teraz vy sám tému vojny otvárate, keďže každému je snáď jasné, že ukrajinská stužka na odeve vyjadruje solidaritu s Ukrajinou po jej napadnutí Ruskom. Zjavne vás tá stužka, alebo pravda dráždi. O okrem toho, nepotykali sme si.    

Čašník: „Prestaňte! lebo vás odtiaľto vyhodím!“ (opäť mi začal vykať)

Povedal som: „Netreba, pôjdem sám. A do tejto krčmy už viackrát nevkročím.“

 

Čašník odišiel dozadu, do miestnosti pre personál a ja som si ešte vypočul Jula. Potom som na stôl položil peniaze za dve pivá (z toho druhého som mal odpité ani nie polku, ale z nemilého rozčarovania ma na neho prešla chuť) nechal som aj tringelt a odišiel. Na jednej strane som pritom cítil nemilé rozčarovanie a určitú ľútosť, že som sa nestihol rozlúčiť s tými, s ktorými som si tu rozumel, ale zároveň som sa tešil, že došlo k rozuzleniu, vyfarbeniu, k uzavretiu jednej kapitoly, a bol som vďačný za nie ojedinelý zážitok. Bol by som ešte zvedavý, či by čašník takto reagoval aj na ruskú stužku. 

 

Tak vidíte, čo prináša vojna na Ukrajine a to aj tam, kde sa nebojuje…

 

Doplnené 1.5.2022 o 11:37:

„Být majitelem této hospody , tak číšnika na hodinu vyrazím. Ne pro jeho názory, ale kvůli tomu, jak se chová k zákazníkům.

Pregnantně to vyjádřil hostinský Palivec ve Švejkovi: „Host jako host, třebas Turek. Pro nás živnostníky neplatí žádná politika. Zaplať si pivo a seď v hospodě a žvaň si, co chceš. To je moje zásada. Jestli to tomu našemu Ferdinandovi udělal Srb nebo Turek, katolík nebo mohamedán, anarchista nebo mladočech, mně je to všechno jedno.“

 

A preto sa pýtam Jozefa, ak si náhodou tento článok prečítaš, ako sa zachováš Ty? Nie, Martina by som na Tvojom mieste nevyhadzoval, ale jasne by som mu povedal, že to, čo spravil, bolo silne cez čiaru.  

 

P.S.:

Je úsmevné, keď na Azov poukazujú hlavne, alebo výlučne len tí, čo u nás volia Kotlebu a jeho odnože, vrátane tých politikov, ktorí v nedávnej minulosti boli na Kotlebovej kandidátke, a dnes už majú vlastnú politickú stranu. Kotlebovci majú k fašistickému mysleniu tak blízko no napriek tomu s rozhorčenosťou poukazujú na Azov.  

 

P.S. 2:

A teraz sa do mňa môžete v diskusii pustiť aj vy – rusofili z blogu Pravda. Ale predtým ešte trochu pošteklím vaše ruské srdcia otázkou:

Viete vy vôbec koľko, vami nenávidených Ukrajincov, v 2. svetovej položilo svoje životy za to, aby bolo Slovensko oslobodené od fašizmu? a aby tu potom na 40 rokov mohol vládnuť ruský totalitný režim? Ktorí ste tak milovali. Ako dnes Putina.

 

A na záver dnes uctievačov Putina poteším pridaním takejto dupľe:

AZOV? Denacifikáciu skôr potrebuje ruská žoldnierska skupina Wagnerovci a jej zakladateľ Kremeľ.

7 mýtov o rusko – ukrajinskom konflikte

Príručka na dešifrovanie prokremeľských dezinformácií súvisiacich s Putinovou vojnou

Pellegriniho mierové plány v praxi – testované na medveďovi z Liptova.

25.03.2024

Ale premiér Fico, predseda NR SR Pellegrini, Taraba a iní naší veľkí „mierotvorcovia“, toto nikdy nepriznajú. A ani nemôžu. Inak by stratili dôveru svojich voličov, ktorí, snáď až na nejaké vzácne výnimky, zhodne nenávidia USA, Západ, Brusel a obdivujú vodcu z Kremľa. A nielenže to nepriznajú, ale vrcholne bezcharakterne (Fico + Taraba priamo a Pellegrini [...]

Ukrajina a otázky na ktoré Fico, Pellegrini a spol. nemajú odpovede.

19.03.2024

Svet nášho, dnes už 4 násobného premiéra Fica, dušou oddaného komunistu, je svetom amorálnym. Svetom Petra Pellegriniho, súčasného predsedu parlamentu, bývalého ministra školstva a takisto premiéra, je zberateľstvo – zberateľstvo funkcií. Tých najvyšších. Na Slovensku mu do zbierky chýba už iba funkcia prezidenta. On, na rozdiel od svojho politického stvoriteľa [...]

Nedémonizujte Putina! Veď sa vyhráža iba jadrovými zbraňami.

13.03.2024

Podľa kolaborantského slovenského premiéra Roberta Fica nemáme démonizovať Putina. Veď sa vyhráža iba jadrovými zbraňami. Ale zjavne oprávnene… Podľa Fica bolo Ukrajincom, krátko po začatí rozsiahlej ruskej okupácie Ukrajiny vo februári 2022, znemožnené dosiahnuť mierovú dohodu s Ruskom…, hoci k nej boli veľmi blízko… Fico ale hovorí niečo úplne iné [...]

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

Marcel Burkert

Dekonšpirátor..., resp. má za to, že za zlom vo svete nie sú USA, dokonca ani Židia, ani ilumináti, ani slobodomurári, ani iné tajné spolky, ale jednostranná vláda rozumu, duchovná lenivosť, neznalosť zmyslu života a Zákonov stvorenia, slepá viera v mnohých podobách. Kritik Putinizmu a socializmu s tzv. ľudskou tvárou. Od júla 2015 aj aktívny skeptik poukazujúci na nebezpečenstvá vyplývajúce zo silne pokriveného učenia proroka Mohameda, alibizmu moslimských a európskych lídrov, pseudohumanizmu a z presadzovania multikulturalizmu za každú cenu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 841869x
Priemerná čítanosť článkov: 4107x

Autor blogu