Hlavný vinník dopravných zápch a nedostatku parkovacích miest – Naša Pohodlnosť.

Už v r. 2016 mala Bratislava viac vlastníkov áut ako viaceré, alebo mnohé európske metropoly. Napr. v prepočte na 1000 obyvateľov vo Viedni vtedy vlastnilo auto 389 z nich, pričom v Bratislave to bolo až 540. A to ešte nie je tak dávno tá doba, doba socializmu, kedy sa o západných európskych krajinách hovorilo nie len ako o krajinách, kde vládne prehnitý kapitalizmus, ale aj ako o krajinách, kde vládne silný konzumizmus.

A podľa najnovších štatistík, je to tak, že kým vo Viedni na 1000 obyvateľov pripadá iba 374 áut, teda zaznamenal sam tam ešte mierny pokles, v Bratislave je to už 759 áut.

Áno, do istej miery je to spôsobené tým, že Bratislava nemá metro, MHD nie je na takej úrovni ako vo Viedni, a Bratislava je ohromne rozťahaná, veď rozlohou je porovnateľná s Viedňou,

ale hlavným vinníkom bratislavských dopravných zápch a nedostatku parkovacích miest je podľa mňa jednoznačne naša Pohodlnosť.

Pritom by sme autá v meste nemuseli vôbec používať, resp. rozhodne nie v takej miere, ako ich používame. Veď:

  • Obchodné domy máme zväčša pod nosom; prípadne po ruke, alebo k nim vedú spoje MHD a chalupu na takom vidieku, kde sa autobusmi alebo vlakmi nedá dostať, alebo dá, ale problematicky, má málokto.
  • V prípade núdze máme naporúdzi X taxi služieb.
  • Do práce sa zväčša môžeme dostať pomocou MHD cca za ten istý čas ako autom a električkou niekedy ešte aj skôr.

A AKO BONUS K TOMU TIETO VÝHODY:

  • Pri cestovaní MHD nie je potrebné byť v strehu, môžme sa venovať čítaniu, driemaniu a pod.
  • Je to aj lacnejšie aj ekologickejšie.
  • Pri cestovaní MHD odpadávajú problémy s parkovaním.

Napriek tomu, tí, ktorí cestujeme do práce MHD, pravidelne, roky vídavame, že v jednom aute cestuje do práce väčšinou „až“ jeden cestujúci.

Čo sa mňa týka, svoje prvé a doposiaľ jediné auto som predal už dávno, pred 31 rokmi, a s týmto mojim rozhodnutím som maximálne spokojný. Možno hlavne preto, že žijem v Bratislave… Mnohí iste poviete: čudák!… Ale ja toto rozhodnutie napriek tomu považujem ho za jedno z naj aké som kedy v živote vo všeobecnosti spravil. Ak nejaké auto potrebujem/e na rodinný výlet po Slovensku a pod., čo je tak cca 3 krát ročne, tak si ho jednoducho požičiame, či už od známych, alebo z požičovní, ktoré sú pomerne lacné; ak človek nepotrebuje vyložene luxus. A ušetrené peniaze za opravy auta, náhradné diely, nezmyselné pokuty za prekročenie rýchlosti v nastrážených „pascách na vodičov“, za nervy!… s tým všetkým spojené, za vyhradené alebo onaké parkovanie, radšej investujeme do zážitkov, do výletov, do dovoleniek.

Samozrejme, takýto spôsob nemusí vyhovovať každému, len poukazujem na to, že problémy s parkovaním budú narastať priamo úmerne s našou zvyšujúcou sa pohodlnosťou a túžbou mať v rodine minimálne jedno auto a že komunálni politici nemajú šancu toto zvrátiť, aj keď ich budeme kritizovať vo dne v noci.

Komunálni politici, a vôbec politici, aj v tom najlepšom možnom zložení môžu v tomto smere vplývať maximálne tak na zmierňovanie problémov, alebo ich udržiavanie v miere, ktorá sa nachádza tesne pod bodom neúnosnosti.

Bratislavská Dúbravka, v ktorej bývam, a podobne je to aj v iných BA mestských častiach, alebo mestách, ešte má nejaké rezervy na budovanie, alebo skôr na vyznačovanie pozemných parkovacích  miest. Ale tomu bude v nie ďalekej budúcnosti odzvonené. Ostane len možnosť budovania podzemného parkovania a parkovacích domov. Avšak budovanie podzemných parkovísk je viazané hlavne iba na novostavby a aj pri nich sa buduje neraz iba čiastočne, a niekde vôbec. Na budovanie poschodových parkovísk pri už existujúcich zástavbách je priestoru málo, alebo s pozemkami, ktoré na ich budovanie prichádzajú do úvahy, sú rôzne problémy, od právnických až po nevôľu občanov, ktorým by parkovacie domy zabrali výhľad alebo trávnik na venčenie psov. Málo je aj financií na budovanie takýchto parkovísk. Čo by mohlo najviac pomôcť, nie len pri zachovávaní zelených plôch, ktoré ustupujú parkoviskám, ale aj v tom, aby sme ráno nemuseli „tvrdnúť“ v dopravných zápchach, k tomu nepatrí len rozširovanie nosných ulíc, ale aj, alebo hlavne uprednostňovanie MHD pred individuálnou automobilovou dopravou.

Pre mnohých občanom je však využívanie MHD niečo ako podradná vec, pre ďalších je to niečo vysoko otravné, a reprezentanti ďalšej nemalej občianskej skupiny hovoria, že veď keď už si tie autá kúpili tak ich treba využívať, a kde inde ak nie do práce, na nákupy a zábavou?…

a preto radšej budú všetci vedno neraz tvrdnúť v zápchach a spolupodieľať sa tak na ich zbytočnom vytváraní a zvyšovaní; namiesto toho, aby aspoň v jednej z troch možností nasadli do autobusu, trolejbusu alebo električky a dostali sa bez väčších alebo žiadnych problémov do centra mesta, alebo ešte ďalej, kde im v nie jednom prípade prostriedok MHD zastavuje pár metrov od „ofisu“, prevádzky, kúpaliska, obchodu atď. a pod.

A potom je tu ešte jedna špeciálna skupina, vytvorená z určitých členov všetkých vyššie uvádzaných skupín. Ide o skupinu ľudí, ktorí si zo svojho pohodlia neukroja nič, ale hlasno kritizujú komunálnyhc politikov v ich snahe mimimalizovať problémy s parkovaním a zápchami.

1003. deň 3 dňovej špeciálnej operácie & Terapia pre mentálne obete putinizmu IX

22.11.2024

Porozprávam vám na začiatok príbeh – rozprávku o tom, ako ruský medveď napadol v lese človeka zo susednej východnej krajiny, a ten napadnutý človek potom prosí okoloidúcich turistov – zhodou okolností dôchodcov zo Slovenska milujúcich Ficove istoty a Pellegriniho mier, aby mu pomohli, lebo inak ho medveď zabije. Vopred prezradím, že nakoniec ten príbeh dopadne dobre. [...]

Pán Šutaj Eštok, ak neviete nerozoštvávať spoločnosť, prenechajte vedenie strany Tomášovi Druckerovi

16.11.2024

Pán Šutaj Eštok, ak neviete nerozoštvávať spoločnosť, prenechajte vedenie strany Tomášovi Druckerovi, lebo rozoštvávanie spoločnosti na Slovensku je už X volebných období doménou strany Smer, s ktorou Váš predchodca vo funkcii predsedu strany, od jej založenia až do posledných parlamentných volieb, si nevedel predstaviť spoluprácu v jednej vláde. Preto pán Eštok, ak [...]

Konflikt na Ukrajine nemá riešenie. . . v preklade znamená: Ukrajina sa má podriadiť Rusku.

08.11.2024

Stále viac a viac sa ukazuje ako rafinovane pracuje temno. Vidieť to na tom, aké všemožné rozumové triky používa na ďalšie a ďalšie ohlupovanie citovo nalomených ľudí, aby sa zlomili a úplne sa podriadili chladnému rozumu a zaradili sa tak k tým, ktorí už úkladom temna prepadli úplne a tak už nemajú problém nazývať ani denno-denné znásilňovanie Ukrajiny zo strany [...]

Pakistan bomba

Pakistan čelí vlne krvavých náboženských konfliktov, pri najnovšom výbuchu zomrelo viac ako 30 ľudí

23.11.2024 10:28, aktualizované: 10:52

Od leta si sektárske konflikty v nepokojnom okrese Kurram v provincii Chajbar Pachtunchvá vyžiadali okolo 150 mŕtvych.

Andrej Danko, Rudolf Huliak

Vylúčenie Danka z koalície? Huliak navrhuje radikálne zmeny vo vláde, chce úplný rozpad SNS

23.11.2024 10:22

Je neprípustné, aby Andrej Danko namiesto riešenia problému ohrozoval vládnu koalíciu svojím vyjadrovaním, tvrdí Huliak.

SR Košice Tomko Cirkev rozlúčka pohreb KEX

Odluka na stole? Stále viac Slovákov odmieta prispievať na cirkvi cez dane

23.11.2024 09:21

Na Slovensku rastie počet podporovateľov odluky cirkví od štátu.

Msta-S, ruská húfnica, kanón, streľba, bombardovanie, vojna na Ukrajine

Hrabko: Na dianí na Ukrajine sa nič nezmení, kým do toho nevstúpi Trump

23.11.2024 08:26

Pribúdajú politické signály, že by sa mohli začať rokovania o zastavení bojov na Ukrajine. Reálne to však bude až s Trumpom, povedal publicista.

Marcel Burkert

Dekonšpirátor..., resp. má za to, že za zlom vo svete nie sú USA, dokonca ani Židia, ani ilumináti, ani slobodomurári, ani iné tajné spolky, ale jednostranná vláda rozumu, duchovná lenivosť, neznalosť zmyslu života a Zákonov stvorenia, slepá viera v mnohých podobách. Kritik Putinizmu a socializmu s tzv. ľudskou tvárou. Od júla 2015 aj aktívny skeptik poukazujúci na nebezpečenstvá vyplývajúce zo silne pokriveného učenia proroka Mohameda, alibizmu moslimských a európskych lídrov, pseudohumanizmu a z presadzovania multikulturalizmu za každú cenu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 225
Celková čítanosť: 927136x
Priemerná čítanosť článkov: 4121x

Autor blogu